czwartek, 27 lipca 2017

Makaron w sosie truskawkowym z nutą wanilii i kokosu

Truskawkowe ostatki w szybkim, ale jakże pysznym obiedzie :)


Sezon na truskawki już zmierza ku końcowi. Na bazarku jeszcze można dostać ostatnie rzuty truskawkowych plonów, ale to już resztki, nie tak soczyste i słodkie od słońca, jak te wcześniejsze. Jednakże wychodzę z założenia, że każda truskawka jest dla jadłospisu bezcenna, dlatego postanowiłam tym owocowym ostatkom też oddać hołd w wybitnie truskawkowym obiedzie.

Makaron z truskawkami jadam w sezonie często i tylko żongluję tu dodatkami, jak choćby w przypadku Makaronu z truskawkami i serkiem wiejskim. Tym razem postawiłam na mocno truskawkową wersję tego przysmaku i makaron zanurzyłam w gęstym sosie truskawkowym z nutą wanilii kokosu.

Aby uzyskać ten kokosowy posmaczek dołożyłam tu kilka kropel Kokosowego Aromatu Funky Flavors. Ostatnio bardzo szczodrze zakraplam nim słodkości, bo aromat nadaje obłędny i bardzo naturalnie wypada w degustacji. Plus ma też taki, że nie posiada ani grama tłuszczu i świetnie się rozpuszcza zarówno w płynach zimnych, jak i gorących. 

Wanilia z kolei pojawiła się tu z racji dodatku własnoręcznie przygotowanego Domowego cukru waniliowego - polecam podejrzeć mój patent na ten specyfik :)


Kokosowy Aromat Funky Flavors można znaleźć w ofercie dietetycznego sklepu internetowego o uroczej nazwie: Guiltfree.pl :)
 

Składniki na 2 talerze:
  • 200g makaronu - u mnie akurat czekoladowy makaron z domieszką kakao; ważony suchy
  • 300g świeżych truskawek - lub więcej, zależy ile kto lubi
  • 10 kropel Kokosowego Aromatu Funky Flavors  
  • 1-2 łyżki domowego cukru waniliowego - to też zależy od smaku, słodkolubni mogą dodać więcej; można zastąpić zwykłym cukrem i cukrem wanilinowym z papierka
  • 200g jogurtu naturalnego - gdyby płynu pod osobiste było za mało, można dodać więcej jogurtu



Makaron ugotować al dente - ja tak właśnie lubię jadać, ale to przecież zależy od indywidualnych preferencji. Odsączyć, ale już nie przelewać zimną wodą - jest al dente, nie zaszkodzi mu gdy jeszcze się chwilę zaparzy.  

Truskawki umyć, odsączyć i odszypułkować.  

W kielichu blendera zmiksować większość truskawek - zostawić kilka do pokrojenia i dekoracji - z jogurtem, domowym cukrem waniliowym oraz Aromatem kokosowym. Ja używam tu własnego domowego cukru waniliowego, ale jeśli zamieni się go na zwykły cukier wymieszany ze szczyptą cukru wanilinowego z papierka, też będzie smacznie :)

Sos przelać do talerzy. Wyłożyć na niego ugotowany makaron. Dołożyć kilka przekrojonych na połówki lub ćwiartki truskawek. Wymieszać i zajadać ze smakiem :)   

Ja osobiście lubię gdy taki owocowy makaron jest jedynie lekko ciepły od gorącego makaronu. Jednak jeśli ktoś woli tę potrawę spożywać na gorąco, można na chwilę talerz z zawartością wsadzić do mikrofali.

https://www.guiltfree.pl/pl/

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam ten makaron, a z truskawkami komponuje się świetnie :) Pyszności wielkie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też pokochałam czekoladowy makaron i z truskawkami zajadam go namiętnie i hurtowo ;) Buziaki :*

      Usuń
  2. Pysznie :) Oj zjadłabym teraz taki makaronik :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha :) Makaron czekoladowy wspaniale smakuje z truskawkami.

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas truskawek to już tylko ze świecą szukać ale apetytu nam narobiłaś i to bardzo :D

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuje za pozostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)

Google+ Followers

Wersja do druku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...